Glory Beach Resort, Port Dickson - Reisverslag uit Port Dickson, Maleisië van Daniel Raoul - WaarBenJij.nu Glory Beach Resort, Port Dickson - Reisverslag uit Port Dickson, Maleisië van Daniel Raoul - WaarBenJij.nu

Glory Beach Resort, Port Dickson

Door: Mama Wiesje & Papa Jadper

Blijf op de hoogte en volg Daniel

29 Januari 2015 | Maleisië, Port Dickson

Glory Beach resort 27/28 jan
Na het jetlag avontuur van Daniël en de vermoeiende reis van gisteren worden we weer wakker, Raoul zit alweer in zijn ritme, maar Daniël ligt in een diepe coma, een beetje van slag is dat kleine lichaampje van ‘m. Uiteindelijk krijgen we hem toch wakker en gaan we kijken hoe het ontbijt er in ’t resort uitziet. Wassen, kleren aan en hup, naar beneden met de lift. Daniël weet al precies op welke knopjes hij moet drukken om van boven naar beneden of andersom te gaan.
We worden vriendelijk ontvangen in het restaurant en Raoul trekt de aandacht, een mooie witte baby lijkt wel een attractie af en toe. Regelmatig word hij dan ook uit zijn stoel gehaald en geknuffeld door zowel de vrouwen als door de mannen die hier werken. Daniël eet zijn favorieten vakantie-ontbijt, heerlijke chococrisps die ze over heel de wereld blijken te hebben, want ook ook La Palma en de Kaap Verdië was hij er verzot op. Mama eet een gebakken eitje, flensjes wat vers fruit en papa eet als ontbijt de mihoen met de warme rode saus wat achteraf sambal bleek te zijn en lekkere hard gebakken aardappels, het leek wel een Engels ontbijt op z’n Maleisisch. Ondertussen is het kwik alweer gestegen naar de 26gr en gaan we ook pad om een bank te zoeken waar we Maleisisch geld kunnen opnemen. Voordat we de auto in kunnen moeten we hem eerst starten en de airco even laten draaien ondertussen leggen we alle spullen alvast in het koffer en als de auto weer wat afgekoeld is zetten we de jongens erin en rijden we richting de stad. Uiteraard werden we gelijk weer met de neus op de feiten gedrukt dat we links moesten rijden want je schrikt je kapot als er een auto langs zoeft van een kant die je niet verwacht.
Aangekomen bij de pinautomaat blijkt deze geen van onze passen te accepteren, we vragen het de ATM bankmedewerker, maar ook de bank wil onze passen niet hebben. Ze adviseren ons om naar winkelcentrum “Giant” te gaan waar we wel kunnen pinnen, maar weer stonden we er voor niks en dus zijn we zonde geld terug gegaan. Dus de enige mogelijkheid on te eten was om in het resort relatief duur ala carte te gaan lunchen. Raoul eet net als altijd mee en Daniël eet iets van deeg en mama heeft een broodje sardine, papa de Fisherman soup, maar we hadden er even niet aan gedacht dat die Oosterse mensen van pittig houden en niet zomaar pittig, nee, pittig pittig, dus hadden ze het broodje van Mama Wiesje belegd met kleine rode pepers en wat er in die soup zat weet papa Jasper nog steeds niet, maar het was bikkelen……
Na de lunch gaan Jasper en Daniël zwemmen, het water is heerlijk en Daniël vind het geweldig om papa van het muurtje in het water te gooien, na een uurtje of anderhalf krijgt onze grote vriend het koud en trekken we onze kleren weer aan om naar mama en Raoul te gaan maar zoals elke peuter is ook Daniël wispelturig en wilt ie weer zwemmen, deze keer gaat Mama mee en vermaken ze zich weer prima. Ondertussen is pa even gaan liggen en als een blok in slaap gevallen, heerlijk!
Maar van spelen krijg je honger en omdat we geen geld hebben zijn we genoodzaakt wéér in het resort te eten, weer ala carte en je raad het nooit, dezelfde kaart, jawel het eerste 3,5 ster hotel met een menukaartje waar zo’n 10 menu’s opstaan en als je er al twee van geproefd hebt blijven er nog maar acht over. De ober die net heel de tijd met raoul heeft gespeeld komt uit het niets met een ijsje voor Daniël aan, en niet zomaar een ijsje, nee, een grote coupe met slagroom en waar word een kind blij van? Van een verassing en zeker als dat een ijsje met slagroom is, dus hap,hap,happerdehap weg ijsje.
Na het eten kwamen we erachter dat het al ruim 20uur was en dus bedtijd voor de kleinste vakantiegangers, op naar de lift met de leuke knopjes, even tv kijken en naar bed, pa&ma relaxen nog even en gaan dan ook slapen…… dit was dag twee.
28 januari ’15 Bliebbbbb, hmm, wekker.. Het is kwart over negen en iedereen heeft moeite met wakker worden. Maar aangezien we allemaal honger hebben en nog geen centjes moeten we eruit en gaan half slapend op naar het ontbijt.
Daniël zit lekker te smikkelen van de chococrips, cornflakes en cocossterren terwijl Raoultje een mini banaantje op eet. Die zijn erg lekker hier. Voor Papa Jasper en Mama Wiesje lijkt het ontbijt meer op avond eten. Keuze uit allerlei warme lokale en internationale gerechten. Heerlijk wakker worden met oploskoffie en guave sap.
No stress no worries vandaag en dus beginnen we de dag door met zijn vieren lekker languit in het zwembad te plonsen. Raoultje vind het even wennen en wat koud in het water door de schaduw maar geniet uit eindelijk met volle teugen. Daniël heeft maar 1 missie. Papa Jasper op alle mogelijke manieren in het water gooien. Geweldig!
Op zoek naar de ATM. Poging 1 een lokale atm waarbij de bankbediende mama Wiesje op allerlei manier laat proberen toch geld uit het machine te krijgen. Current, Saving. Please try again Madame. Maar helaas ook deze ATM wil alleen maleisische bankkaarten. Op naar de volgende. Papa Jasper is nog een beetje aan het prielen met het verkeer maar uit eindelijk lukt het om in het centrum een parkeerplakje te vinden. Yippie ATM nummer 4 doet het. Lang leven de CIBM bank. Zo nu eerst een parkeerkaartje halen want de meneer had al gezegd dat dit moest voordat we naar de bank gingen. 0.46 Ringet.. Bijna een boete gekregen omdat we omgerekend geen 10cent hadden.
Raoultje zweet een berg en moet nog erg aan de warmte wennen. Daniël lijkt nergens last van te hebben en is helemaal in de zevend hemel van zijn nieuwe Cars Crocs slippers. De lunch (heel slecht we know) KFC aangezien we het nog niet helemaal aan durven om de kinderen bij een straattentje te laten eten en raoul moet echt iets drinken. We halen nog wat fruit bij een marktkraam en huppa terug in onze proton persona.
Terug bij het Glorie Beach Resort gaan Papa Jasper en Daniël nog even zwemmen. Aangezien voeden in het openbaar hier geen optie is blijven Mama Wiesje en Raoul even boven om te genieten van het uitzicht 10 hoog. Daarna gaan we met zijn alle een ijsje eten op een bankje en een beetje over het strand struinen. Heerlijk is het warme water aan de voetjes, prachtig is de lucht nu het donker word.
De dag word afgesloten met Daniël zijn lievelingseten. Een witte boterham met hageltjes.. Jammie!!

De ochtend van 29 jan zitten we al iets vroeger en wat minder slaperig aan het ontbijt. Vandaag gaan we namelijk naar de nijlpaarden en krokodillen kijken bij de Wetlands in Dengkil. Het is er erg warm maar ook heel erg mooi. We zien een Mama Nijlpaard met kindje. Bij de krokodillen vijver zien we na even zoeken steeds meer krokodillen. Opgegeven moment botsen twee krokodillen tegen elkaar en kunnen we er eentje zien steigeren in het water. Prachtig. Daarna gaan we terug naar het resort om nog even te gaan zwemmen en dan zit ook deze mooie dag er weer op.

Voor Raoul was het ontbijt net een kermis. De een na de andere vrouw wil met hem op de foto. Eerst lacht en speelt hij braaf maar bij mevrouw nummer 4 is hij het beu en zet zijn bescheiden de sirene aan. Na het ontbijt plonzen we nog even een laatste keer het zwembad in en dan op naar de auto voor de 4 uur durende rit naar Ipoh.. Dag Glory Beach Resort. We enjoyed our stay! Het was heerlijk acclimatiseren hier.

• 31 Januari 2015 - 13:13

Annet Mensink:

Ik lees, dat jullie volop genieten van het mooie weer en de omgeving. Lekker zwemmen, eten etc.
    spannend voor Daniel om echte krokodillen te zien.
    Raoul krijgt het wel te verduren met alle vrouwen, die hem bewonderen.
    Goede reis verder. Annet.

• 01 Februari 2015 - 19:33

Opa En Oma:

Lieve Dekkertjes Wat een genot om jullie reisverslag te lezen. We zitten met een brede glimlach voor het computerscherm. Complimenten voor Mama Wiesje dat ze het zo leuk naar ons allen weet over te brengen. Geweldig, dat jullie zo"n onvergetelijke vakantie hebben. Maar wij missen jullie natuurlijk wel,hopelijk zien we jullie weer snel via skype. Geniet van elke vakantiedag en geef de kindjes een dikke knuffel van ons. Wij houden van jullie. opa en oma.

• 02 Februari 2015 - 15:02

Marian Van Zon-Witte:

Fijn dat de reis goed gestart is. De jongens zullen genieten van alle prachtige dieren die ze tegenkomen.
    Geniet verder. Liefs Tante Marian